Translate

2017年9月10日日曜日

~For My People~ Joey Bada$$













You know, yeah

分かるか?




Always wanted to have super powers

ずっと、大きな力が欲しかったんだ




You know, uh

分かるだろ?







This for my people

この曲をみんなに捧げるよ




Tryna stay alive and just stay peaceful

ただ、平穏に生きてきた仲間たちに




So hard to survive a world so lethal

こんな過酷な世界じゃ生き抜くのも大変だよな




Who will take a stand and be our hero

立場をわきまえて俺らのヒーローになってくれるのは誰なんだ?




Of my people, yeah?

俺の仲間たちの







This for my people

この曲をみんなに捧げるよ




Tryna stay alive and just stay peaceful

ただ、平穏に生きてきた仲間たちに




So hard to survive a world so lethal

こんな過酷な世界じゃ生き抜くのも大変だよな




Who will take a stand and be our hero

立場をわきまえて俺らのヒーローになってくれるのは誰なんだ?




Of my people, yeah?

俺の仲間たちの










Uh, now all heroes don't wear capes

今じゃみんながケープを付けてるわけじゃないんだ



And all villains don't get away

悪者がみんな逃げる訳でもない




But all limits eventually fade

でも、限界なんかいつかは取っ払える




I don't wanna be good, nigga, I'm tryna be great

俺は良くなりたいんじゃなくて、偉大になりたいんだ




It's hard when your back's against the wall

窮地に追い込まれると大変だし




And if you got it all to keep your feet up on the floor

踏ん張ろうとしてる時も大変だよな




That's why I thank the Lord when I wake up in the morn'

だから、俺は朝起きると神に感謝するんだ




'Cause to inform the world the very reason

だって、俺が生まれてきた理由を




I was born

世界に伝えたくて




You can see the power when the mic is in my palm

俺がこの手にマイクを握り、部屋中を暴れまわり




When I storm across the room, hit the stage and perform

ステージに立った時、力が見えるだろ?




Word is bond, don't be alarmed

約束はマジなんだ、驚くなよ




Don't let me have to sound the horn, and drop a bomb

俺に向けてホーンを鳴らして爆弾を落とさないでくれ




Wanna get my mom a crib, with a lawn

お母さんに芝生付きの家を買ってやりたいんだ




Somothin' that mu future kids, can run up on

俺の子供も走り周れるようにな




That's why I always do my best to carry on

だから、俺はベストを尽くし続けるんだ




Life is like game of chess, don't be a pawn, my nigga

人生はチェスみたいなもので、ただの駒にはなるなよ







This for my people

この曲をみんなに捧げるよ




Tryna stay alive and just stay peaceful

ただ、平穏に生きてきた仲間たちに




So hard to survive a world so lethal

こんな過酷な世界じゃ生き抜くのも大変だよな




Who will take a stand and be our hero

立場をわきまえて俺らのヒーローになってくれるのは誰なんだ?




Of my people, yeah?

俺の仲間たちの










Look up in the sky, it's a bird, it's a plane

空を見てみろ、鳥だ、飛行機だ




No, it's the young black god livin' out his dreams

いや、あれは夢に生きる若い黒人の神だ




What you mean? I been up on an ultralight beam

どういう意味なんだ?俺はウルトラライト・ビームをやどしてる




They don't wanna see you fly, they just gonna shoot your wings

奴らはお前が飛ぶのを見たくなくて羽根を撃つんだ




Everything ain't what it seem

すべてが目に見える通りじゃないんだ




Wishin' all these dirty cops, would come clean

この汚いお巡り達が白状してくれますようにってな




Still swervin' on these city blocks, for one thing

奴らはまだ、この街のブロックを避けてる




My man just copped a 30 shot, protect the team, know what I mean?

連れは仲間を守ろうと30発買ったんだ、分かるか?




Music is a form of expression

音楽は表現の一つ




I'mma use mine just to teach you a lesson

俺はそれを使ってお前らに教えてやるんだ




Rule one: this microphone's a weapon

ルール1: このマイクロフォンは武器




I'm shootin' out the actions manifeted

俺は、これではっきりぶっ放すんだ




And my passion never restin'

俺の情熱は止まらない




I'm surpassin' the expectancy

俺の生き方の余命を超えてるんだ




Of life in my direction, man, the section 8 depressin'

セクション8はひどいもんだ




Hard to be progressin' through recession and oppression

不況と抑圧の中で進んでくのは楽じゃないんだ




Not to mention that they had us cell

奴らには言うまでもないが




Blocked ever since an adolescent

思春期からカゴの中に閉じ込められてると特にな










Thank you for watching♪Have a good time♪





See You Tomorrow

0 件のコメント:

コメントを投稿