Translate

2021年7月26日月曜日

~What's Going On~ Marvin Gaye

 



Mother, mother

お母さん


There's too many of you crying

たくさんのお母さん達が涙を流してるんだ


Brother, brother, brother

兄弟よ


There's far too many of you dying

たくさんの兄弟達が命を落としてるんだ


You know we've got to find a way

ここで今日にでも解決策を見つけないと


To bring some loving here today

愛しい思いを届ける術を


Father, father

お父さん


We don't need to escalate

僕達にはこれ以上無理なんだ


You see, war is not the answer

わかるだろ、争いが答えじゃないって


For only love can conquer hate

憎しみを克服できるのは愛だけだから


You know we've got to find a way

ここで今日にでも解決策を見つけないと


To bring some loving here today

愛しい思いを届ける術を




Picket lines

ピケラインに


And picket signs

スローガンを掲げて


Don't brutality

僕を暴力で制圧しようなんて思わないで


Talk to me

僕と話し合って


So you can see

そうすればキミもわかるはず


Oh, what's going on

何が起こってるのか


What's going on

何が起こってるのかなんて


Yeah, what's going on

そうさ


Oh, what's going on

見えてくるはずなんだ




Mother, mother

お母さん


Everybody thinks we're wrong

僕達は間違ってるってみんなが思ってるんだ


Oh, but who are they to judge us

でも、僕達の髪の毛が長いってだけで


Simply 'cause our hair is long?

みんなに僕達を裁く権利はないはずで


Oh, you know we've got to find a way

そうさ、今ここで解決策を見つけるんだ


Bring some understanding here today

一緒にわかり合う術をね




Picket lines

ピケラインに


And picket signs

スローガンを掲げて


Don't punish me

お仕置きはやめて


With brutality

話し合おう


Come on, talk to me

こっちに来て、話し合おう


So you can see

そうすればキミもわかるはず


What's going on

何が起こってるのか


Yeah, what's going on

そうさ


Tell me what's going on

何が起こってるのか僕に教えてよ


I'll tell you what's going on

それとも僕が教えてあげようか


Thank you for watching♪Have a good time♪


See You Tomorrow

0 件のコメント:

コメントを投稿