Translate

2021年5月30日日曜日

~Mask~ Dream

 


I wear a mask with a smile for hours at a time

笑顔のマスクを何時間も被ってるんだ


Stare at the celling while I hold back what's on my mind

本音を言えない間は天井を見つめてるんだ


And when they ask me how I'm doing

元気なのか聞かれた時


I say, "I'm just fine"

僕は「元気さ」って言うんだ


And when they ask me how I'm doing

元気か聞かれた時には


I say, "I'm just fine"

「元気さ」って言うんだ


But the fact is

でもホントは


I can never get off of my mattress

このマットレスから離れられないんだ


And all that they can ask is

いつもみんなに聞かれるよ


"Why are you so sad, kid?"

「何がそんなにかなしいの?」




That's what the mask is

それがマスクなんだ


That's what the point of the mask is

それがマスクを被る意味なんだよ




So you can see I'm tryin'

だからキミには僕の努力が見えるだろ


You won't see I'm cryin'

でも僕の泣き顔は見えないよ


I'll just keep on smilin' I'm good

笑顔を絶やさないから僕は大丈夫


And it just keeps on pilin'

それがただ積み重なっていって


It's so terrifying

僕は怖気付いてるんだ


But I keep on smilin' I'm good

でも、笑顔は絶やさない、大丈夫だからね


I've been carin' too much for so long

気にしすぎたんだ


Been comparin' myself for so long

自分自身と比べすぎてた


Been wearin' a smile for so long, it's real

笑顔のマスクを被ってた、リアルにね


So long, it's real, so long, it's real

長い間、長い間ずっとね




Always bein' judged by a bunch of strange a faces

常に色んな人から判断されてしまうから


Scared to go outside, haven't seen the light in ages

外に出るのも怖くて、ずっと光をみてなかったんだ


But I've been places

でも、色んな場所に行って


So I'm okay-ish, so I'm okay-ish

だから大丈夫だよ


Yeah, I'm okay, bitch

そうさ、大丈夫だよ


But the face is

でも、ホントは


I need help, I'm fallin' all my classes

助けが欲しいんだ、全ての単位を落としてる


They think that I need glasses

僕には眼鏡がいるって思われてるみたい


I just really wish that I could pass this

僕はただ、これを乗り越えたいんだよ




That's what the mask is

それがマスクなんだ


That's what the point of the mask is

それがマスクを被る意味なんだよ



So you can see I'm tryin'

だからキミには僕の努力が見えるだろ


You won't see I'm cryin'

でも僕の泣き顔は見えないよ


I'll just keep on smilin' I'm good

笑顔を絶やさないから僕は大丈夫


And it just keeps on pilin'

それがただ積み重なっていって


It's so terrifying

僕は怖気付いてるんだ


But I keep on smilin' I'm good

でも、笑顔は絶やさない、大丈夫だからね


I've been carin' too much for so long

気にしすぎたんだ


Been comparin' myself for so long

自分自身と比べすぎてた


Been wearin' a smile for so long, it's real

笑顔のマスクを被ってた、リアルにね


So long, it's real, so long, it's real

長い間、長い間ずっとね




So long, it's real

長い間


So long, it's real,

長い間ね、ホントさ



Thank you for watching♪Have a good time♪


See You Tomorrow

0 件のコメント:

コメントを投稿